Dag 1 en 2

3 november 2019 - Malamulele, Zuid-Afrika

Ja! De vakantie is echt begonnen!

Het was nog een aardige uitdaging om mijn reismaatje te vinden op Schiphol 😅. Zij kwam vanuit Denemarken en we zouden elkaar "wel ergens treffen op Schiphol"... We zijn elkaar twee keer gepasseerd, zonder het van elkaar te weten. Haha!

Ondanks dat we pas 45 minuten later konden opstijgen dan gepland door drukte en regen, hebben we een meer dan prima vlucht gehad. Aardig personeel ("ach mevrouw, neem toch een lekker wijntje. U hoeft toch nergens meer naar toe!"), prima eten en veel beenruimte. Zo'n 10 uur later kwamen we aan in het gevreesde Johannesburg. We zijn zo vaak gewaarschuwd over het feit dat het daar zo onveilig is, dat we erg achterdochtig het vliegtuig uitstapten. Ik moet zeggen dat het personeel op het vliegveld ook niet bijzonder vriendelijk was.

Maar eenmaal op weg naar de accommodatie, viel er al een stukje last van ons af. Het eerste deel zat er op! Ons overnachtingsplekje was zo'n 10 minuten van het vliegveld, dus toen we rond middernacht aankwamen en een bed zagen, waren we meteen vertrokken !😴

De volgende dag -zondag- zijn we op tijd vertrokken naar het vliegveld om daar een lokale simkaart te scoren (sluit maar aan in de rij...!) En om ons bescheiden autootje op te halen😌. Gelukkig waren we redelijk op tijd, met slechts 2 wachtenden voor ons. Toen wij eenmaal aan de beurt waren, rond 9.30uur, stond er een enorme rij achter ons te wachten. De hele procedure duurt zo'n 20 min per klant, dus je kunt je wel voorstellen dat de mensen achterin de rij enorm baalden. Je zult maar een dag rijden gepland hebben....

Dikke pech voor hen, dikke smile voor ons, want even na 10u zaten wij prins(es) heerlijk in onze grote Toyota RAV 4.

....

Zeg ik heel stoer. We moesten anders wel eerst even een muntje opgooien om te beslissen wie er als eerste moest gaan rijden. Want stiekem vonden we dat allebei poepspannend: grote auto, linkerkant van de weg, totaal onbekend terrein. En beste lezer, u raadt het al: mijn chauffeur skills werden meteen op de proef gesteld. Met een mantra in mijn hoofd "links rijden, links rijden, links rijden" wist ik ons uit Johannesburg te manoeuvreren, met slechts één keer de ruitenwisser te gebruiken ipv de richtingaanwijzer💪 (die zitten hier precies andersom).

En eigenlijk viel het nog niet eens tegen en hebben we een prima rit gehad. Na een uur of 4 hebben we gewisseld van plek en was het de beurt aan Signe (die iets meer moeite had met de automaat -mijn tandafdruk staat vereeuwigd op het dashboard😁- maar die ons veilig op onze overnachtingsplek heeft gekregen!)

Het was nog een beetje een uitdaging om die te vinden. We hebben zoveel rondjes gereden, dat we de plaatselijke attractie werden... Haha!

We zitten in een mooi Bed&breakast, in het noordoosten van Zuid Afrika, veilig afgewerkt met schrikdraad (zou iets voor Joep en Sjors zijn; dan blijven ze zeker in de tuin😉). Alhoewel, breakfast....

"Ja, dat stond wel in de omschrijving, maar het is nu zondag mevrouw en dan doen we daar eigenlijk niet aan"

"😶🤔... morgen is het maandag meneer"

" 😶🤔.... uhm ja, ik zal kijken wat ik kan doen..."

"😁"

Morgen vertrekken we vroeg. We hopen na een uurtje het Kruger Park binnen te tijden via een Noordelijke ingang, Punda Maria, en dan nog een kleine 5 uur door het park naar onze lodge in Mopani. We hebben zoveel zin om dieren te spotten!

Het is heel leuk reizen met Signe. We hebben vaak dezelfde gedachten en ideeën en zolang je ons eten geeft en prima laat slapen, kun je alle kanten met ons op (dat moet herkenbaar klinken, toch?) Hahaha!

En dan is het ook nog eens zo'n 34 graden, dus wij zijn - ondanks de vermoeidheid- in een prima humeur!

Leuk, alle reacties onder mijn eerste verhaaltje! Dank jullie wel! Lekker blijven doen, ik heb gewoon internet.

Tot snel!😎

3 november 2019
    😁 dank je!! Xx
  3. Jacquelien Tielemans:
    4 november 2019
    Geweldig wat leuk te lezen wat jullie doen!!
    Nog heel veel stoere pret , plezier saampjes en geniet
    Xxx de buuf
  4. Ricky Timmermans:
    Leuk dat je meeleest!! Xxx
  5. Pap en Mam:
    Jaloers!
  6. Ricky Timmermans:
    4 november 2019
    😁 jullie hebben anders al een aardig potje Afrika erop zitten😎
  7. Fia:
    Daarom juist.😊